Tilbake

19/20 Tik Tik Tik

Tik Tik Tik tar barna med til en verden av arabisk musikk og sirkuskunster i et levende og lekent samspill. M

usikeren Safaa er en tøysete karakter. Han har med seg arabiske fløyter og trommer, og spiller en nydelig arabisk vuggesang, og engasjerer barna når han lager magiske lyder og voldsom tromming. Sjongleringskunstner Diego er roligere, han uttrykker seg for det meste via kroppsbevegelser, sjonglering og manipulasjon av objekter. Samspillet dem imellom er levende, gledesfylt, raust og kommunikasjonen skjer gjennom lyd og bevegelse - alltid med et smil på lur.

Forestillingen er en intim og visuell opplevelse med plass til improvisasjon og interaksjon med publikum.


Læreplanmål

Produksjonen kan knyttes til den overordnede delen av læreplanen.

Kjerneelementer:

1.4 Skaperglede, engasjement og utforskertrang


Produksjonen kan knyttes til den overordnede delen av læreplanen.

Kjerneelementer:

1.4 Skaperglede, engasjement og utforskertrang

For de yngste barna i skolen er lek nødvendig for trivsel og utvikling, men også i opplæringen som helhet gir lek muligheter til kreativ og meningsfylt læring.

Kunst og kultur omfatter mange skapende og kreative fagområder, som påvirker både våre fysiske omgivelser og samfunnsutviklingen. Vår estetiske sans utvikles i møte med ulike kulturelle uttrykk, og de bidrar til å løfte fram nye perspektiver. Kunst- og kulturuttrykk har også betydning for den enkeltes personlige utvikling. Kulturelle opplevelser har en egenverdi, og elevene skal få oppleve et variert spekter av kulturuttrykk gjennom sin tid i skolen.

Om utøvere og produsenter

  • Arrangert av: Nordland fylkeskommune

Publikumskommentarer